2015-10-15

Rofyllda vattendrag

Plasken, skriken, gnäggen, allt hördes över på andra sidan. 
Blunda, andas in den svaga vinden som sveper över vassen och hör på fåglarna som sjunger i bakgrunden. Bilarna som någonstans i fjärran far och människorna man inte slipper undan. Kanadensiska gäss. Trodde inte mina ögon när man såg stora flocken som pratar / bråkar. Fortfarande kvar. Kvar med dem få björklöv som dinglar på kvisten. Fast hostan ryter i halsen och kroppen kokar var jag tvungen att fara ut. Ron, avslappnad. Filosoferar. Skriver. Sittandes i åskådarplatsen inramad bland buskaget. Inte för länge men nog för att cyklande komma nöjd hit. 

Sängen var det längsta jag kom idag. Mådde inte bättre än igår och Görel åkte inte på morgonen heller. Såg det som ett tecken på att sova vidare. Så helg och for redan tidigare hem igår för att jag inte mådde så bra. Myst hela förmiddagen och sen ut till älven för det kröp i kroppen. Därefter handlat och ätit, pratat med papi, njutit till nu. En helt okej torsdag om jag får säga, hunnit med en del. Efter detta fram med obey och några droppar minttu i - perfekt avslut. 

Annars i veckan har man sått gräs, sett dem små kycklingar medan man rensat ekohuset, torkat rotgrönsaker, främst haft teori timmar och gjort bort röjsågsprovet (Godkänd). Väldans lugna skoldagar men gäspat å gäspat fast jag sovit ordentligt så varit ganska seg = sängen var min längtan.
Även börjat använda värmekudde nu när mina skuldror och axlar gör ont, verkar inte vara knutar så kanske en infektion? Vilket som ska man testa det ett tag och annars prova på någon salva.
Passande nu när vi börjat lära oss om örter och dess häslokraft.

***

Kanske kan nämna lite om förra helgen, fredagen åkte jag o axel in mot stan för att;
  • Gå förbi banken, handla ny skrivbok (blev en röd denna gång) och sen åt ute på Ronnyas, lite finare än max i alla fall. Fick med lite minttu tillslut från systemet innan vi bussade tillbaka. Blev en typisk fredagsmyskväll med gött, film för mig sedan. Hann säkert skriva lite också före en berusad kille kommer innanför tröskeln efter vad som tydligen inte slutat så roligt utan utgång. Se till honom och somna halvers uppkurad på sidan vid alla kuddar vid 3 tiden.
Lördagen som man egentligen borde varit peppad på krog, gjorde ej. Seg och lusten fanns ingenstans att finna. Så slutade med att "partyt hamnade här. Lagade korvstroganoff för 3 då Fanny skulle titta förbi, blev väldans lyckat fast man glömde köttbuljongen. Pratandes i timmar om allt möjligt som vanligt med shots där i mellan. Börjar med egna skvaller sen djupare om världen. Trevligt minsann. 

    ***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar