2015-10-04

Drunknad i saknaden

Saknad. En känsla som ligger i bakhuvudet, lurar och dyker upp när minnen kommer drömmande tillbaka. Perioden för detta verkar vara nu. Saknar alla. Går ofta bakåt i minnet, helst om något får mig påmind och då är det kört. Känslan är dock ej så stor att jag hindras av den, men mer skumt. Kan kanske bero på att jag nu redan hunnit vara här i 6 veckor utan att farit upp. Det längsta hittills.
Så lovet om tre veckor suktar man efter- funderar på att stanna en natt i Luleå och sen vidare.

Fast där har redan snön dykt upp på vissa fronter. Lite tråkigt då jag inte vill ha snö än, redan här börjar man känna av kalla nordanvindar nu i helgen, storm med inslag utav regnmoln. Kala träd, gula löv och flyttfåglar. Samtidigt som man anpassat sig till hösten vill man att den ska stanna så, i alla fall till december, sen kan flingorna dala ner. Innan julafton ska det vara vitt på backen.
Det som är med hösten är att det fortfarande har lite grönska men myset växer. Långa nätter gör att nu börjar ljusen tändas, höghalsat, varma drycker och ja kvällar är kreativa. Perfekt för lilla mig.

Annars har helgen levererat. Fredagen var en riktig "dags för fredagsmys" med att handla gött, kolla film, ja helt enkelt bara va/flum. Sen vaknade man upp till fågelsång, halvsovande innan man steg upp, ordnade till allt och åkte iväg med bussen till Agnes sådär två veckor senare. Varit ganska inne i allt, stress osv att det var skönt att komma bort en sväng. Blev full diskussion och sätta ihop byrå, insvepta utav flyttkaos men jo... fin lägga. Inte lite avis. Men inte åt öst,  har nog börjat bli ganska fäst vid detta ställe. Innan elva tiden satt man runt bordet med skissakerna framme. Fast tröttheten slog ut mig ganska fort när man plötsligt somnar efter 1 - typiska "ska bara blunda en stund"inträffar.

Tittar fram från mörkret och upptäcker min miss sådär 8 på morgonen, halvsover en timma till innan man tillslut stiger ur sängen, sätter igång anime med mackor mumsande på. Därefter ta itu med städningen innan mina ben åter får sig en promenad. Målet nu - ersboda. Rände runt där och fick med några saker extra; ljus i massor, muggar/shot glas och skaljacka/fleece. Nöjd, hungrig och hamnade i samtal med mor väl hemma. Lagade middag under tiden och sen en stund senare kom Axel. Resten av timmarna till nu har varit typ lugna, mys.

Skönt att veta också är att denna vecka äntligen inte har några prov och är ju ledig fredagar så med röjning på schemat ska nog helgen snabbt åter komma till tröskeln. Men denna om något har varit i behov av vila. Därmed kan jag ändå somna med ett lyckorus även om måndagar är tyngst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar