2016-03-30

Hallå där, en evighet senare


Stjärnorna fyller ut himlen och mörkret ser man inte igenom. Rocky snarkar nedanför fötterna och känslosam musik dunsar mot väggarna. Hemma igen för andra gången denna vårtermin, eller vad man ska kalla denna halva av 2016. I vart fall i mitt dagdrömmande kom man på bloggen och tänkte, varför inte. Kanske dags att finna vilja igen, titta hit när tiden gör en rastlös i Umeå. 

Har dock gått för många månader och för många minnen för att kunna få ner allt här. Så startar lite på nytt med fräsch start. Inga stora återblickar utan fokus på nuet. Skiver ju i böckerna nuförtiden. Som tidigare sagt- mer privat, kreativare.

* Fast kan ju börja nämna med att det går asbra i utbildningen - sår, kör traktor (tippat/ skottat upp snö b.la), teori lektioner, beskärning, osv. Blandat. Men bäst trivs jag väl i växthuset med att plantera och få odla fram växter. 
Under sen vintern i december, hann man med jullov- fira jul med stormiddag, axel å polare, nyårsfest och årsdag med babe. Hemma mestadels, promenader- njutit helt enkelt. Sen med ny energi kom man tillbaka och kämpade på. Piggare o piggare. Skola, mys, umgåtts med vänner, stanturer, studiebesök och flum. Det gamla goda vanliga. 

Våren har med storm landat, slask och fågelsång. Plusgrader, upp till 11+ en dag. Även hann jag se två svanar förra veckan. Många tecken har dykt upp, klagar inte. Längtar som satan till sommaren. Behöver nog inte förklara varför. Så i stora drag rullar allt som det ska. Vi två trängs i lilla ettan.. och lever våra liv. Fått ett jobb som chefen ringer in mig om hon beöver mig, diskning mest, men ovanligt chill jobb och fann faktiskt en etta på 43 m2, som vi förvånansvärt fick. Inflyttning sker i slutet av maj. Så det ser man också fram emot. Trodde inte man kunde ta boende för givet, som dusch hehe.,- bli otroligt skönt att bo normalt.
Och då jag som älskar inredning har redan ideer på hur man skulle kunna ordna till det där. Ligger just bredvid universitetet, längst ner - uteplats. Öppen planlösning och man fick ha djur där. Otroligt vad tur vi har. Spännande o se om det dyker upp en liten hårig bebis. Dock ska man leta eget i samma veva (knasprivataanledningar).

Men tvivel, ångest som gömt sig därbak, hoppar när du minst anar det, fram vid minsta påminnelse. Trodde jag kunde förlåta men det satte sig. Sjunkt i tilit. Det går från fint till påminnelse och så känns det piss. Negativa tankar. Börjar gå min egen väg och slutar mer å mer bry mig om oss. Illa men samtidigt kanske bra att jag nu tar tag i mig själv ytterligare då man sen förra året försökt finna sig själv igen. Att sluta försöka tänka med honom i allt, se mig som ensam och bara va. Kärleken finns självklart men osäkerhet. Är jag den enda eller ett tröstpris medan han väntar på bättre. Är inte speciell utan en i mängden. Ord utan handling. Vem fan pussar 3 andra och så ska jag bara vara helt - fine.. försökt lämna det men som skrivet går de sisådär va. Med allt annat i bakgrunden har man svårt att känna att det är bara vi, från stund till stund. Lugnt att båda spanar men puss.. nja.. oklarheter och så finns dem alltid där... aahhh.. vill bara vara cool och ta bort det med en vindpust. En chill brud som inte bryr sig så förbannat mycket.. suck.

Kaos, stadigt = berg - och dalbana. 
Borde prata men så svårt. Det där med att berätta sina tankar/känslor. Jobbigt då man ständigt innan satt upp sin mur utav taggiga rosor. Stoltheten som en hinna styr. Jag är fast. Vill bra skita i det men hämndlysten tar mer och mer över och snart kanske det är försent och det är slut.
Hoppas att när man flyttar blir allt bättre. Inte klistrande på varandra. Inte för att det varit ett problem i sig men har mer yta att separera sig på. Men det går som det går och jag är ju som jag är- ett enda klumpeduns som klättrar sig upp igen från gropen.
I övrigt så har ju det som sagt varit toppen, han har ju i princip bara fått mig att skratta, känna glädje dem senaste veckorna med överraskning på tågstationen, exempelvis. Gjort saker som fått mig att tänka om, sjunkit ner i kärleken, samtidigt som man dragit sig undan - därmed obalansen.

Låter som en deppig jävel men är ej det direkt, mer ledsen ibland bara. Måste väl ändå få han sina "nere" dagar där man drömmer sig bort och önskade sig annat. Fan. Ibland tror jag nog att det är mig det är fel på. Vill ändras men varenda fuking gång går det åt helvete. Är den jag är, har man insett och bara att hantera det. Göra sitt bästa i livet. Eller?

Oj vad man gled iväg, men det som man grubblar på. Det som är skit just nu.
Problemet eller nått. Killar och sig själv. Inget ovanligt där haha..
I alla fall är det ju påsk nu, eller några dagar senare. Å här i Malmberget har man; 
  • Söndag; Kom med tåget från Luleå. Uppackning, busa med hundarna- alltid viktigaste, promenader, handling etc, Till kvällen kom syrrans kille o mor med tårta. Hemma mys kort o gott.
  • Måndag; Upp tidigt för att dra iväg till tjotti med mamma för att köra skoter i finvädret. Bjarne och Benjamin följde med. Först körde vi till Pauki, fikade lite bulla, fick köra tillbaka mot Nippori, genom Gutchi(stavning) mot Bottis baksida. Därbak grillade vi två lite korv och njöt. Bjarne hade redan dragit efter Nippori. Vid 4-5 tiden packade vi ihop och körde hem. Jag halva biten. (inklusive fotat hela dagen.) Otroligt roligt och saknat det, brassade på som satan så min mössa flög av flera gånger haha. Glasögon för att hålla den på plats nästa gång*. Väl tbx hem fixade man till sig och drog till Olivia där vi pratade ikapp, såg film och fick min sena julklapp (ett vindspel). Fint. 
  • Idag: Handling, bus, Hirvas, pitamiddag och sen upp till Pappa där vi suttit i timmar i diskussion. Rocky hann man ut med en sväng innan jag hamnade här, mitt i allt uppdaterar min gamla blogg som legat spökliknande tyst. 
  • Även hunnit förbi Luleå igen för att träffa Emma, Jennifer i lördags - övernattning, film, promenad med Sera, novell läsning, skvaller/skratt osv. Lika trevligt som tidigare. 

Så mål - ska försöka titta förbi oftare och låta tankarna bli ord. Men nu snart i sängs och så tar vi itu med imorgon. Så Emelie du som klagade hoppas du vart lite nöjd. ^^

Go'natt! 

1 kommentar:

  1. Haha jadå jag är nöjd nu fick jag läsa något hehe ;)
    Och livet kommer kännas bättre ju närmare sommaren vi kommer! Och det är inte okej av honom så det är bra att du börjat tänka på dig själv igen, för det är uppenbarligen det han gör! :)

    SvaraRadera