2014-06-08

Sista helgen här

Sista helgen här innan man far upp har inte varit dum. 
  • På torsdagen hade jag som sagt middagen och den blev ganska lyckad förutom stressen. Jag sprang runt som en liten virrig höna, städade, spänd till timmen skulle komma och de slutade med att jag somnade en timma innan alla skulle komma. Ett stort misstag då jag fick hålla på med allting även när de kommit. De bjudna pratsamma gästerna var Klara, Olli, Michaela, David, Emelie & Emma. Fast maten var god och alla verkade nöjda så de görs om. Å nu vet jag vad som måste göras bättre och hur lång tid de tar. Efteråt åkte jag och Emelie till Emma där vi sov över. 
  • Fredagen innehöll ett otroligt fint väder med sol och upp till 28+. Jag for tidigt hem, packade, fixade till mig och klippte om jeans till shorts då man var i behov av några. Sedan bussade jag tillbaka till Emma och väl där - solade vi, promenerade, åt go´middag, spelade och snackade om allt möjligt m.m
  • Dagen efter de fortsatte de vara fint ute och vi hamnade ute solande på gården och promma då Sera deras hund fick bada, men då fick man vara med om svärmbomb av knott. De var nog första gången jag faktiskt kände av en rysning i kroppen pågrund av de blodsugande krypen. Nånå, tiden flöt vidare och jag åkte hem. Trött och belåten gjorde jag inte ett smack utan hamnade i sängen sovande i nån timma, handlade, kortspel, skissade, snackade med mamma som är i stugan å sett nyinflyttande grannar med ungdomar i våra åldrar (spännande) och kollade film/spelade tills mina ögon inte orkade hålla upp sig längre. 
Idag är en typisk latsöndag, delvis beror de på att vädret suger med regn och att jag är inte så pigg. Känner mig mer på myshumör så blir nog att måla lite, tända ljus och slå en pling till pappa. Kolla film, dricka trocca och kanske spela lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar