2014-03-01

Sportlov

Look at the stars, look how they shine for youLugn och lugn vecka vet jag inte om det blev. Haft prov, uppläsning och spenderat tid att handla, tvättstuga osv. Fast nog har man haft pauser mellan alla sysslor. Deeptalk med olli, film, bokläsning (nu nr 2), anime, laddat ner musik och sen kom fredagen. Kort lektion med psykologi, sen lunch i biblo o foto med genomgång + redovisning. Sen under bussresan dagdrömde jag största delen och hjärnan var på högvarv. Tänkte genom minnen, nuet och vad jag saknar, vad jag borde släppa och saker som jag tydligen trängt bort.
Menmen.. tillslut kom jag fram, åkte hemåt, mumsade i mig första semlan innan jag for ut på en prommis med monty. Var härligt varmt ute och njöt. De är de här som jag alltid/ kommer alltid älska att komma hem till. Mina djur och familj. Få se hur glada de blir när lill matte kommer hem, när de skuttar och kommer springandes med leksaker. Jag kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är över hur bra jag har de i livet. Fast för vem kommer inte depp dagarna då man bara vill glida ner i underjorden, begrava sig och ta ett sista andetag..

Jo, jag är glad. Jag vet kanske inte vart jag ska i livet men jag vet att de kommer ordna sig, tiden kommer när jag finner "meningen" med mitt liv. Vad jag är utsedd att göra. Till dess ska jag göra de bästa av tiden, älska och hata, gråta och skratta - leva helt enkelt. För de är vad vår gåva livet har att ge. Njuta av dem små sakerna omkring sig som bringer en lycka och kärlek. För en gångs skull kan jag med mening säga att jag ångrar inte vad jag gjort. För de har lett mig hit. Mina succéer och misstag. Som alla andra här på jorden. Ibland får man ryta ifrån, ibland kompromissa. Ge och ta. 
Jajah, sentimentala jag haha ska kolla på en anime jag hittade, dricka trocca, andas, läsa och somna tidigt så man kan njuta av nästa dag o nästa o nästa (om de kunde vara 100 dgr) på lovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar