2013-12-16

Rain in december


Regndroppar faller sakta ner och jag halkar mig fram, dyngsur, skuldran/nacken värker och jag vill bara hem, få lägga mig ner och lugna ner sig. Blir förvånad när jag ser polarn hemma och vi efter deep talk drar en impuls runda till dollarstore. Hamnar sedan hemma, igen dygnsura och klunkar i oss en kopp te medan man lyssnar på celtic music och olli målar. Strax blir det att kolla film. Imon har man sovmorgon & bara en lektion, sedan blir det att sitta å läsa i bibblo tills Ollis föreställning börjar och därefter drar vi en tur på stan, möter upp sara och hoppas att vi inte halkar ihjäl oss. = (Y)

Fick en chock efter att kollat i princip bara film + målat hela dagen i skolan och se att med några timmars mellanrum har det börjat regna. Regna?! Det är ju inte klokt, de är ju förfasiken december. Menmen, om några dagar är jag uppe i malmberget och kan hoppa ner i pudersnö med vovvarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar