2013-12-08

När man minst anar det

Såg dem alla på en och samma dag, insåg saker men vet inte heller, dansade bugg, provet är skrivet, gymmade, hade tvättstuga och glad att de snart var helg igen. En konstig torsdag, eller jah vecka. Sovmorgonen dagen efter var inte dum, gjorde mig i ordning i lugn å ro, 12.25 skola, där man endast skrev ut bilder och sen satt man i en varm buss efter att fått ansiktet nerkylt. Somnade, hjärnan vimlade av tankar och tillslut stod man utanför den så välbekanta tågstationen. Åkte med pärlan hem och kollade film med syrran, ätandes på gött. En random komedi film, Goats. 

Slocknade och for ut i iskall solskensljus med vovvarna. Plumsade och busade. Snackade skit med farsan och åt äntligen en middag, rustade upp mig och gick till jaz, vi for sedan till mikkis. Där skratt och tårar flätades ihop och sedan bussade vi tillbaks till jaz. Timmar innehållande av flum, kortspel, skolkatalog, gamla bilder med minnen, hampus kom, "the walkning dead" och det slutade med att jag sov över där. Då man somnade vid 6 och sen efter 11 vandrade hem var jag ovanligt pigg. Gick ut med Rocky på en morronprommis och sen har denna nästan -30graders söndagen varit rätts så lat, utöver en andra promenad med han igen. Kanske lite konstigt att jag fortfarande är kvar här men lille jag har tur, vi är lediga imon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar