2013-02-04

In hollow lands

Så, hur har då helgen varit? Ja, helt underbar! 
Fredag: Jag gjorde mig hemmastadd, packade upp, spelade kort med syrran, träffa på mamma m.m innan jag for ner till jasse. Där snackade vi i timmar om allt möjligt. Kom hem vid 3, trött. 
Lördag: Vaknade upp vid 9 tiden i panik då (jag hade lämnat upp dörren så hundarna kunde vandra in & ut som de ville) leo hade hoppat upp i sängen och sist han gjorde det kissade han bredvid min kudden, då jag inte hade hunnit reagera. (han behövde alltså gå ut) Så jag flög ur sängen och snabbt ut med han & Rocky. Blev ganska pigg och medan jag åt frukost ringde mamma, vi skulle fa o handla nya vindbyxor till mig. For även på dollars/coop. Eftermiddagen innehöll en promenad, bus med hundarna, åt middag, rasta rocky och till kvällen var man med kompisar. Åkte epa, tolkade, kollade film osv. Vid 1 kom man hem och somnade väl vid 2 snåret. Rolig dag ^^
Söndag: Steg upp vid 9 igen och efter fixat mig for man på 2,5 timmes promenad. Till Malmberget och runt Malmsta området. Packade, for å handla, åt och for förbi mamma en sista gång innan bussens avgång. Åkte då igen i en kvav buss, dock så var syrran & hennes kompis med. De skulle på studiebesök på Grans naturbruksskola. Ca 3 timmar senare var man i luleå igen.


Måndagen har inte varit så hemsk. På nk fick vi diskutera, svara på blanketter och se på en kort film om sömn. Engelskan lyssnade vi på en text, fick veta att vi måste läsa en engelsk bok (vilken som heltst) & ha en redovisning sen i små grupper och jobba med grammatik. Under rasten letade jag i biblioteket efter en bok och det blev "In hollow lands". Sedan läste man den och drack choklad tills nästa lektion skulle börja. Å på filmen diskuterades det, manus skrivande och fixandes. Innan jag for hem handlade man än en gång på willys. Just nu har man tvättstuga och ska väl göra läxorna mellan maskinerna. Även så blir det att se på missat avsnitt av melodifestivalen & vampire diaries till kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar