2012-07-16

Hemma i kalla Gelka

Då har jag kommit hem och det första jag gör är å frysa. Vilken skillnad de är här och i Överkalix. Där jag hellre stannar. Kan ju ta dag för dag lite kort.


Torsdag: Vi kom ganska sent dit på eftermiddagen så hann inte göra så mycket. Kollade läget, packade upp och gjorde sig hemmastadd.
Fredag: Vaknade upp tidigt och visste redan att det skulle vara dåligt väder. Men det hindrade inte oss från att fara till stan, marknaden. Där var det full rulle, karuseller rusande och massvis med stånd. Jag fann en ängel och en snickers på ica. Väl tillbaka läste jag, skissade och kollade tv. Det finns inte mycket att göra när det regnar. Båda dagarna har jag konstigt nog haft dåligt o sova, vaknade upp flera gånger. 
Lördag: Ännu en dag då vi for till marknaden, dock senare. Denna dag var det otroligt mer folk fast det var så dåligt väder. Då fick jag med mig ett armband och munkar. Kan ju erkänna att man spanade lite.. ;) Hemma igen gjordes det samma saker som dagen innan. 
Söndag: Moffa hade redan innan vi ens stigit upp farit hemåt och med ett leende på läpparna möttes man av solen. Så efter att fixat sig o ätit, cyklade jag, syrran och hunden till stranden. Där badades det, kastade pinnar och såg på stormvågorna som vällde in på ena sidan. Jo denna dag var en stormig en. Men inte klagades det - inga mygg osv. Nåra timmar senare satt man framför tvn och vilade av maten. När det var klart for jag och syrran till Nilles eller som vi kallar det långtradar fiket - köpte läsk. Steffi fick sig ett minne.^^ Under vägen (hela helgen) fotades det en hel del och när vi var på väg tillbaka så kunde inte syrran cykla nåmer (för lite luft..) så jag cyklade ensam. När jag nu hade chansen och cykla i min takt blev det ett snäpp tyngre och snabbare. Fast i slutet kände jag hur det tog i benen och funderade om jag skulle sänka men nej, jag kämpade på.
Idag: Var uppe ganska sent kvällen innan (till 2), så ides inte gå upp o säkert väcka alla, utan istället somnade jag på soffan och steg upp vid 10. Vid 12 sedan for monty, madicken, jag och syrran till badstranden. Dock så var vi inte själva denna gång så fick hålla koll lite mer på hundarna. När jag insåg att det kommer inte vara nå mer moln så tog jag med mig monte, cyklade tbx hem, bytte om och badade/solade sedan som en tok med resten av gänget. 4 timmar senare hungrade min mage ihjäl och vi kom susande in på gården. Nu var det bara att börja packa och börja resan hemåt. Känner mig hurtig då jag också insåg att jag cyklat 2,2 mil under helgen. :) 


Detta är vad jag väntat på hela lovet. Att få fara till mitt egna paradis. Till stället där tiden verkar vara stilla och full av ro. Där alla mina bekymmer & stress försvinner. Ingen som dömer. De är ute i naturen och jag fylls av glädje varje gång jag far dit. En plats som man aldrig kan få nog av. Du vill bara ha mer. Man kan till och med känna sig som en vindruta i hög fart på kvällarna när man cyklar..heheh... Helst när jag sitter ute på bryggan och hör vågorna, svaga ljud från bilruset på andra sidan älven, solen som steker och fågel kvitter känns det hemma. Dit jag om något skulle rymma till, rymma iväg från verkligheten. Enda nackdelen är väl alla blodsugande krypen. Men det kommer man väl aldrig bort från.. suck.. 


Som avrundning på det hela kan jag ju tillägga att bilder kommer upp imon, is inte halv 12 på natten. G'natt och hoppas ni hade en lika bra helg som jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar