2012-07-05

Get Free

Dagen börjar med en lottning om vilka två som skulle börja klippa. Jag drog linn och hon drog mig. Medan vi var uppe på hermelin o klippte for resten till tippsta och slappade. Fyfan vad mygg/knott det var där.. direkt vi stannade upp så stormades vi av de blodsugande, surrande krypen. Tillslut var timmen slut och vi for på rast. Sen fick Oliver o Matilda klippa och vi andra till tippsta. Där kördes det hänga gubbe och kollade ondsint på de susande krypen. Det blåste inget eller jo några svaga brisar de timmarna fram till lunch och då for vi till Thai - buffe. Riktigt gott! Sedan vidare å skjutsa linn, "oliverna" och matilda till sporthallen o måla. Vi for sen till baracken, skurade och städade den, linnea & elin klippte gräs, jag solade och jonathan for förbi bertil. Sista rasten for vi några stycken och fikade på kåkstan. En flummig och härlig torsdag dock så var jag otroligt trött på morgonen. Väl hemma börjades det med att kratta/klippa gräsmattan vid trädgården och äta. Nu på kvällen far jag kanske ut på en promenad med hundarna/-en. 

Måste bara berätta lite kort om gårdagen. Först risplock med linnea och sedan fick vi äntligen trimma! Det ser ganska lätt ut men det var en aning krångligt att komma in i det. Men när jag väl gjorde det körde man som matilda uttryckte: terminator. Raster, mera flum, solande och bjuden på glass + på det hela så var det blå himmel med en stekande sol och har blivit nu ganska brun under dessa veckor. :D 

I tisdags så regnade det en aning,
så vi fick ha på oss väldigt "vackra" rockar..
På det hela fick jag för mig att rulla ner för ca halva backen
och det rullade fort ^^
"Lite" blöt efteråt..





Imon är sista dagen på jobbet och det är blandade känslor. Roligt att när det är slut så börjar sommarlovet på allvar och skönt att inte behöva stiga upp så tidigt. Men tråkigt att inte träffa resten av gänget nåmer. Hade inte deras galenskap och flum funnits, skulle inte jobbet varit lika skoj. :/ :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar