2014-11-14

Frasen som sägs just nu "strax, om en stund"

 Men blir de något gjort?
Sitter här i vårat gröna vardagsrum, lyssnar dubstep och funderar. Likt en "vanlig" dag men skriver på våra nya skoldatorer som vi äntligen har fått hämta ut. En HP som funkar riktigt bra, mindre och behändigare, startar snabbt och har en fin design. Så ja jag är riktigt nöjd och glad men också över de att vi har helg och ska på teatern ikväll. Spännande, spännande... ^^

Men för någon dag sen kändes de tomt inombords. Ni vet tankarna som dyker upp på repeat- vad gör jag av med livet, vad för utbildning eller jobb vill man arbeta med? Ansvar, rädslan, glädjen och frustration som gror ihop till en blomstrande blomma i din lilla själ. Sen de med körkortet och allt annat som pågår i mitt liv. Plus då att på denna lista ska jag hinna med skolan o alla dessa läxor. Måste få en plan på allt, prioritera, räkna ekonomiskt mina kostnader och så ska jag tänka på att kunna andas där i mellan. Kanske få i mig någon måltid om man hinner. Suck.. vill också hinna göra andra saker som att måla, läsa, titta film osv. Promenera skulle heller inte vara dumt. Egentligen borde jag nog börja med läxan och ta tag i de. Distrahera mig med det ett tag. Inspirationen kommer väl, hoppas jag. Å om en månad ska jag upp igen och då kanske man får sig lite semester.
 Men så de är bara att bita ihop och kämpa. För hittills är de inte så stressigt, bara jag får de ena efter de andra bort så lättas nog mina axlar för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar