2014-11-30

Dansar på bubblande glädje

Veckan har än en gång över och den har väl under skoldagarna varit desamma - plugg, suttit i kulturenshus å läst, målat på hålen, trött med inslag utav ont i svanken som gjorde bensmärtor under onsdagen = fick knappt någon sömn = försov sig = jag var en dosad, seg, sova under dagen person på torsdagen. Forsov mig också den dagen fast egentligen inte. Utan kom utanför norrbottens teater vid 9 när jag möter på Fanny, som går mot motsatt håll. Självfallet frågar jag ju henne om vi har lektion, nej, utan den dagen fick vi (som jag glömt bort) komma om vi vela... suck.. men jag hjälpte henne fota sin bild så kom inte dit helt förgäves. Därefter åkta jag hem och hade sen två lektioner med prov. 

Men vilken helg de varit. Otroligt underbar och bara så mysig. Under fredagen efter skolan var man lite nervös, sprang runt i läggan (haft den ensam), städade, fixade mig och inväntade dem andra. Med Jen och Emelie som först kom lagade vi go'middag, vegetariskt och tog de lugnt innan Fanny kommer med Johanna. Å Klara. Dem var inplanerade. Men sen kom Sebbe och Ludvig, dock drog Johanna o Ludvig ganska snabbt, så kvar vart vi med intensiv kortspel, dans, flum, spå i kort och babbel. Jag kände mig lite rastlös men väldigt glad för ville bara iväg mot krogen. Som tillslut blev av. I början var de lite långsamt men sen då banne mig blev de ös. Massa dans, drinkar, tungt med folk, träffa på Klaras bror och skratt. En av de roligaste utgångarna hittills. I slutet av kvällen när vi skulle hem fick jag o Fanny springa till bussen för att kön till jackorna tog sådan tid. Vi hann och bestämde oss att vi måste göra om detta med nästan kollapsade lungor. De håller jag sannerligen med om! ^^

Vaknade upp morgon därpå med en liten huvudvärk o fint väder, städa, fixa sig och vid 11 stå och måla på öppet hus i studion i bildsalen. Var så fokuserad på mitt och borta i dagdrömmandet att jag inte ens märkte att vi slutat innan jen säger till mig.. hehe. Efter de bussar vi fyra mot Emma för övernattning. Där har vi flummat, lagat middag, sett film, promenerat och över en kladdkakebit skratta/snackat i timmar innan de vart dags för john blund att slå in. Där på slutet var man så slutkörd att jag knappt orkade hålla upp ögonlocken. Så idag har man inte alls hunnit med mycket, inhandlat, snackat med jaz (som också haft en galen helg) och skrivit i gröna boken. Blir väl en vilosöndag som vanligt men är ledig imon =  toppen! + vara med fanny. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar