2014-10-17

Ute på lövbeklädda stigar

Äntligen helg efter en toppen vecka dock ganska tröttsam. Gäspat mig genom skoldagarna. Nånå, under onsdagen var jag med olli o fredrik i bildsalen (även lövkrig) och målade i några timmar därefter de ville ha drinkar. Vi hissade upp oss till skybaren - mysigt, goda drinkar, lär komma dit fler gånger. Innan vi kom hem å sov blev de frasses. På torsdagen stannade jag och emma en stund kvar på skolan innan vi begav oss mot stan, max å vänta på de andra (jennifer, klara, emelie) utanför biografen. Filmen som skulle ses var "Dracula untold" som var grymt bra. Älskade stridscenerna, animeringen, handlingen osv.
Sen idag råkade jag försova mig, men tur nog hade vi bara en lektion så spenderade morgonen lugnt med frukost och sen ut i kylan.

Ute bland frostgräs och på lövbeklädda vägar. Solen som lyser upp min vardag och dimma som virrar ut genom munnen. Jag tog mig turen mot ormberget där man fann en ny stig och stannade upp för att blicka ut över trädtopparna, mot den blåa horisonten och stadens pyttesmå hustak. I sällskap utav fåglarna som sjunger sin morgonstämma. Klättrat och sprungit genom stenlagda skogar och gamla, nästintill genomvuxna stigar. Möten sällan med andra vandrare och enstaka fyrbenta vän. I 3 timmar kylde jag mina ben och stannade upp för att inandas den kanske vintriga luften. Fann att de växer orkidéer däruppe och helt enkelt var de härligt att bara få komma ut å röra på sig. Men väl hemma insåg jag hur nerkyld man egentligen var. Ögonen kändes ömma, benen stack till såsom händer. Värt i alla fall. Sen efter handlat lagades mat, planterat om min kaktus och ordnat upp ljusen, musiken och myst under en varm filt, trocca och kinapuffar. Skön kväll + då man är ensam i läggan. Resten utav denna kväll blir att läsa, skriva och kolla film. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar