2014-10-13

Efter en helvetes vecka resar man sig på nytt

Broken heartVet inte var jag ska börja. Förra veckan var lika mulen och grå som vädret, å kall. Bara kaos! Mitt humör och sinnestillstånd var på botten förutom nån lite uppsving med C på provet, kort sväng till IKEA med olli, min bästa redovisningen hittills om varg och ett besök till LTU för info. Var stressad med allt plugg & med de att jag råkade ut för en olycka med mobilen som gjorde de som verkade perfekt till shit på tre sekunder. Men efter en söndergråtande onsdag, mer vett på fredagen kunde jag ordna upp saker och ting under helgen. Åkte upp till mbgt. For från regniga och stormiga höstvindar till snöbetäckta skogar. Var ganska vackert däruppe så under lördagen fotograferades de, promenerats, haft ute övriga djur, beställt skal och umgåtts med familj å jasse. Kom hem vid 3 tiden och vaknade upp chockad vid 12 under söndagen - hetsigt blevre. Dock i allmänt kände jag mig dubbelt så bättre under bussresan hemåt. Fick ny energi från mina nära & kära som tog bort bördan på mina axlar. Är mig själv igen (glad, positiv), typ inga läxor - ingen stress.
 Hebrews 11:1 | via Tumblr
Vaknade upp idag förvånansvärt halv 8 (utan alarm). Funderade på om man inte skulle "försova sig" men insåg att de är lika bra o fara = i skolan gjorde jag inget på första lektionen då man var klar med uppg (liite surt), gjorde enkät på nästa/skrev lite och efter en lunch med gröt såg man film på eng. lektionen. På sista så fick vi läsa hemma så slutade vid halv 2. For då till stan för att fixa kontot på Swedbank och sen traska vidare för att köpa väckarklocka. Kändes en aning gammeldags men insåg att de inte är så dumt med att pausa från mobilen. Är lite ute på en öde ö där ingen kan nå mig. Bra och dåligt. Fick mig att inse fakta- var beroende. Men att inte kunna göra de man gjort innan är ju mindre skoj (snap, insta etc). Nånå, får väl se om alarmet går av imon och sen väntar en ny dag/vecka av läsning o mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar