2014-10-19

Frysta tårar faller

Ner faller frusna tårar, vita som änglar, stora som lappar och dem tar aldrig slut. Fast marken blivit vit ser jag talgoxen utanför på balkongen, trädet, ätandes av maten den givits. Kvittrande störs den utav sparvar som bråkas om bästa platsen. En ensam liten grön burrar upp sig medan den blickar ut mot lekparken och alla dessa snöflingor som dalar ner. Stillsamt men sen i en vindby ruschar förbi. Tittar på påklädda tvåbenta som passerar och lever sina liv. Ser inga chanser på sol men glädjer mig ändå. Fick en chock när jag öppnade persiennerna och såg vad som hänt utanför. Trodde de skulle regna idag. Men tecken har väl kommit. Frostiga morgontimmar och kalla blåstar.
Utöver beundrat vädret har jag faktiskt gjort bort tvättstugan och fortsatt lite på bilden som börjades måla på. Halloween inspirerat. Men känns lite som vissa redan börjat längta till jul och se snön ute gör inte saken bättre. Kan man inte ta en högtid i taget? 
Jajah, resten av denna underbara, lugna söndagen blir de nog att se en film som jag i läxa har & göra de jag gjort tidigare innan. Jo juste, fann en ny bra serie som heter "outlander. Så ska fortsätta mysa ner mig i filtar, göra i ordning en kopp te och fortsätta lyssna på lovely celtic musik.
Några bilder från förra helgen ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar