2013-11-27

Life itself is a most wonderful fairy tale

Ishalka. De är vad de är just nu. Igår började de ösregna, bussar inställda och gröna gräsmattor dök upp. Som om de skulle vara vår.. Fick också veta att det har duggregnat i malmberget idag, seriöst. De är november. Nej, inte är det global uppvärmning.. inte alls. I alla fall så har man utöver halkat sig fram, varit i skolan där det flyter på och snart är det redan helg igen. Ska nu upp till mbgt på fredag- ser verkligen framemot de. Ska bli underbart att träffa alla igen. Dock finns en dag innan, torsdag och imon kommer vi inte ha vanlig lektioner. All tid kommer gå åt till- Estest förställningar- genrep, teknisk koll och finslipning. Vara från 8 till 1-4 på eftermiddagen. Sedan från 17.30-? Tiderna är väl de enda som man inte är så pepp på. Därimellan hade jag också tänkt gymma med Frida. Mycket att hinna med.. 
Alice in Wonderland Illustration

När jag kom hem idag, utan att slå ihjäl sig, fortsatte man skriva på sagan (den jag skapade vid 12-13 års ålder och först nu iår börjat smått arbeta med) då man fick lite inspiration från polare i förmiddags- så tände ljus, satte igång celtic music och skrev i full rulle. Blir väldigt nöjd och är nu på kapitel 6. De tar sig. Går ju tillbaka å läser, ändrar, då kan det sluta med att jag inte alls skriver något nytt under vissa gånger (dem som skrivit en saga/berättelse/novell vet vad jag snackar om).

"Life itself is a most wonderful fairy tale" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar