2013-11-23

Breath of the Forest

Veckan har innehållit i mycket kreativitet (skrivit, läst & skissat). Även varit på inpuls med Frida, sovit över hos en polare, bakat, städat m.m i läggan, fotograferat och idag har man spenderat 4 timmar på norrbottensteatern- målat och verka trevlig då det varit öppet hus = komp för en hel dag. Inte alls dumt. Å just nu sitter jag här insvept bland ljusen, celtic music (ex, breath of the forest) & snart ska sagan fortsättas skriva på. - Myslördag ^^
Många av mina tankar har vandrat bakåt i veckan, till barndomen. Får glädje tårar när man inser hur roligt och otroligt bra man haft det i överlag. Bästa "barndomspolarna" ever! De är så konstigt att redan nu, när man bara är 17 år och titta dit, fundera och vela redan tillbaks. Tillbaka till den där enkla tiden då gångertabellen och att sluta vid två var svårt. Inga stora ansvar utan dag in dag ut leka och skapa med sina vänner. Vi var så mycket ute med vilda ideer och gjorde våra egna världar/lekar. Tiden är verkligen dyrbar och tänk så fort den går. Jamena jag har redan gått snart en termin av 2:an och har då bara kvar 1,5 innan man slutar och ska ut i "vuxenvärlden". 
To think we wanted to grow up so fastFast såklart gillar jag ju den här tiden också. Har ju fått en ny start, flyttat, läggan, nya erfarenheter, polare och en bra utbildning. Men hela tiden, varje dag saknar jag om något mina djur och kompisarna man har där uppe. Självfallet familjen. Dock vet jag att dem alltid finns där och att dem inte försvinner än. En trygghet som stannar, som jag kan fara tillbaks till när detta känns för mycket. Nästa helg far man upp igen och då har jag varit som längst borta från dem, 3 veckor. Låter kanske lite för vissa men för just mig är de mycket. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar