2013-08-27

Händelserik fotodag

Solen bländade mig där jag steg ur skolan, klockan slog 11.45 och vi hade slutat för dagen. (Kändes lite konstigt att sluta så tidigt på en tisdag..) Bussade hem och hoppade ner i soffan, åt lunch och kollade på en gammal serie på tv:n. Någon timma senare bestämde jag mig för att fara ut på en cykeltur. Tog med mig kameran och de nödvändigaste. Jag hamnade längs en gammal asfaltväg som går mot ssab vägen. Mamma och jag hade gått där tidigare å jag hade sett en riktigt vacker skogsväg som ledde rakt in i skogen. Så dit for jag. När jag närmade mig avvikelsen tryckte jag hårt in bromsarna och sneglade in. Där mitt på spåret står en ung älg & betar bara nån meter ifrån mig. Blir ganska paff men som i en reflex tar jag sakta upp kameran, den tittar lite på mig men springer inte iväg.. Just när jag för kameran mot ansiktet så börjar den trippa iväg, fast inte långt, utan bara en bit bort å fortsätter beta. Vågade inte gå av cykeln fören den hade begett sig iväg och jag vandrade in. Fotograferade en del, en kvinnas hund hälsade på mig, såg en näbbmus och en baby trollslända landade på min hand - den hann jag tyvärr inte fota.
Sedan klack det i skallen att jag måste nog tillbaka och laga mat. (Hade tvättstuga vid 5) Lagade friterade kycklingbitar & ris. (Mums ^^)
Resten av kvällen har man då haft tvättstuga och nu när man är "fri" tänkte jag kolla på serier, läsa m.m 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar