2013-08-13

Bara en vecka kvar

En vecka sen jag skrev och det är en vecka kvar innan jag börjar skolan.. Ledsamt att lovet snart är över men ändå ganska spännande att börja 2:an. Vi får väl se hur detta år kommer vara. 
I alla fall, vad har hänt sen jag kom hem från äventyret i stugan åså.

  • De första tre dagarna gjorde jag allt från promenader, chillade, läst, kollat film, haft ute marsvinen & begravt ett av dem (må Toffsen vila i frid), haft egentid osv. vanliga vardags sysslor. 
  • Sen kom helgen och då åkte jag på fredag kväll till mikkis med nils. Där vi badade, spelade kort, hade kuddkrig, tog det lugnt framför tvn och hade övertrötta skrattanfall. På lördagen steg vi upp relativt tidigt då vi (mikkis familj + jag å nils) skulle ut med flotten. Än en gång badade vi och åt god fläskfilé. Njöt även av det fina solmolniga vädret och vågorna som vaggade flotten sakta. Dock var vi inte länge ute då mikkis brorson & mamma skulle på flottkalaset (aktiviteterna under dagen). Väl hemma igen gjorde vi inte något speciellt utan spelade kort och gjorde oss färdig inför kvällen. När timmen slog sju vandrade vi ner till flottkalaset och där har man lyssnat på musik, träffat på folk, dansat och haft det jätte roligt! Dagen därpå var verkligen den klassiska chill söndagen. Senare på kvällen åkte jag hem, nöjd. 
Idag steg man upp först vid 1 och när senast har jag gjort det... vojvoj, men imorgon måste man upp mycket tidigare. Borde verkligen dessa dagar börja vända på dygnet om jag alls ska komma upp till skolan nästa vecka. Jah, idag har jag då varit på en längre promenad till abborrtjärn med rocky & monty. Förutom att dem sötisarna har badat å skuttat runt, har jag fotograferat och blivit ganska blöt haha.. ^^ Som tur var fick jag skjuts hem och då åt man behövd sallad å bakade kladdkaka med syrran. Även så kollade vi en film som heter "life as we know it" och den kan jag rekommendera.
Aja, ska väl sova så avrundar detta inlägg med några bilder från veckan - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar