2013-04-11

Har bara inte lust med redovisning

Jamen äntligen är det snart helg. Har nu under veckan fått reda på idrottsprovet (C+ & A-), gjort bort samhälls provet & grammatiken, träffat på alla igen, skrattat och glatt mig över att det är snart sommarlov, varit orolig över mamma (men operationen hade gått bra) och seg+trött på morgnarna osv. Jaah, en till vecka som gått snabbt undan.

Idag var man då i skolan - under långrasten läste man en bok & drack choklad och hade efterlängtade bildlektion. Blev nästan klar med min sista bild, bara lite finjustering. For sedan iväg i solvädret ner till busstationen för att ladda på kortet och sen till coop där jag hade det svårt att bestämma mig vad jag skulle köpa. Har ju bestämt mig att jag ska sluta med godis, dricka m.m till sommarlovet. Får ju se hur det går.. >.< När jag väl kom hem åt man helt underbar god mat - chicken nuggets, ris + sötsur sås och bosatte mig framför dator i några timmar för att skriva klart den där förbannande svenska nationella redovisningen.. blää. Men nu, tror jag, är jag klar. Rätt så svårt att få det till bara 4 minuter. Aja, glömde matten i skolan så kan inte göra den. Så.. nu när man kan vara uppe senare då bruden här har sovmorgon kommer jag väl kolla massa serier och läsa igenom svenskan en sista gång här på kvällskvisten.
Jomen juste, pratade med mamma för första gången efter hennes operation (förutom ett sms) och lilla mamma lät trött, åt värktabletter och kunde knappt gå på grund av smärt. Tycker så synd om henne men det är de nog värt då hon kommer må mycket bättre när allting har ordnat upp sig. Hoppas att hon kommer hem imon eller till helgen så vi kan hälsa på henne där (i gelkas sjukhus).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar