2011-11-25

Winter smile

Oj det var ett tag sen.. och det beror på en hel del. Från att jag inte alls har haft tid med datan till att man har praoa hela veckan från 10-18. Var en aning slö när man kom hem. Det var väl okej, fick göra mycket. Ex, fixa djuren, märka varor, stoppa saker hit och dit osv. 


Fredag (härligt!) och snön kom idag. Yeeey! Så vackert med den glittrande snön som faller ner från himlen. Ibland enorma. Vitt överallt och tungt hängande snömassor på träden. De ska vara vita på vintern och -15-20 grader. Svaga morgnar med en sol som knappt stiger över horisonten och dimman som far ut genom torra läppar 11 på morgon, när man rastar hunden å kastar sig i djupsnön med ett annat jätte dyk bredvid sig av hunden. Det är vintertiden det. Också då man sitter med en kopp te eller varför inte varm oboy efter en tur ute. Mörkret omringar fönstret och några tända ljus stående nära. Ljuvligt :) 


Heh så ser jag på den, i alla fall så har man idag inte gjort så mycket. Jag och Jasse slutade klockan 4 och hemma har jag: Busat med hundarna på gården, ätit, handlat och kollat film. Ska strax hoppa i sängs. Ska upp tidigt imon då jag planerat att göra alla läxor, promenera, ringa Olivia och sedan senare mot kvällen fara på Dundret med henne och Amanda. Det är snöyran i helgen så..  


Jah, jag lever och har det super. Allting känns bra och jag är på rätt spår, hittills.. så ska ta och sova om jag ska komma upp imon.. råka försova mig två gånger i veckan + att hostan och snuva har gjort mig irri. Kunde inte skratta för då började jag hosta.. heheh.. Gonatt då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar