2014-09-03

Walking next to autumn



Helgen är förbi och var bättre än förväntat:

  • Fredag: Råkade försova mig till 9 så blev ingen lektion för mig den dagen. Fick en chock när jag vaknade upp... hade inget minne av att ens stängt av något alarm. Nånå, förbi tankarna fick jag mig att ringa till mamma som just var påväg att sväng in till skolan, vände hit och kom in med drösen av hundar. Fick vara deras hundvakt medan hon körde ner till piteå. Jag hann ha tvättstuga, rasta hundarna i kaoz och försöka vakna upp innan de kom tillbaka. Därefter åkte vi med bilen riktat norr. Fast de blev en liten avvikelse till stugan där ljungen sakta har blommat ut. På kvällen kom vi först hem och där åt man middag, busade med hundarna o la sig. 
  • Dagen därpå: Efter en tidig uppstigning for jag, hundarna och mamma till hirrvas där vi i några timmar vandrade runt och ner till leden, över små sjöar och snår. Hösten har verkligen slagit rot med färggranna skogar och råhet. Ja en rolig o ovanlig tur med soligt väder. Tillbaka hemma åts middag, gick till pappa, rasta rocky, handla och hade ut bubblan innan klockan redan slog sent. 
  • Sista dagen spenderades morgonen med att ha ute marsvinet å läsa. Sen promenera ner till kaptensgården med alla, prata om alla möjliga problem och skratta åt klumpsötisarna. Packat, ut med bubblan och andas in sista kalla höstluften för att sedan med syster bussa neråt hit igen.
Så summeringen av de hela är att de var en toppen helg och nästa vecka åker jag upp redan på torsdag. Jippi! Om annat har man här nere hunnit känna smärta i foten efter såret rejält så skaffat himmelplåster" som jag kallar de - är som en extra hud. Vandrat nyfiket runt i områdena å funnit vägen till ormberget från oss. Läst, skola, haft myskväll med ljus tända & cozy music. Tittat film och hunnit vara med Emma. Känner mig positiv om livet just nu fast en aning trött haha ... Ne men de är väl bra just nu. Allting verkar bekant dock nytt. Ser i princip allting med nya ögon. 👌🍁















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar