2014-09-21

Nordanvinden är på besök

Nordanvinden omslöt kallt och ovanför dansade löven. Vandrande i skogar jag inte kände till i både nyfikenhet och oro. För istället för höst har de redan börjat nalkas vinter ovanför polcirkeln. Något som man inte vill höra en sån här söndag.

Jag tog mig en tur mot ormberget och på väg dit lyste solen o de var ganska behagligt ute men mindre än halva turen runt kom moln från ingenstans och stormvindar for rasande förbi. Väl hemma igen var man ganska nedkyld, ni vet när man har svårt att röra fingrarna. Från att vara en topppen idé slutade i katastrof. Hackade tänder där jag sprang runt i affären. Förhoppningsvis blir man inte värre förkyld. Så resten av denna dag har man ätit fiskpinnar, gått runt i varma kläder, städat, duschat, lyssnat på höstmusik, pratat med mor, skrivit i gröna boken och läst de sista i kafka. Sen så upptäckte jag ohyra som man sprungit runt som en glning för att få död på, rena massakern. Nu på slutet av denna söndag ska jag äntligen efter månader spela wow och bara andas. 

Tidigare i helgen var man då med jen, emelie hos emma där vi - lagade go'middag, flummade, spelade mario kart & sims 4 som var tummen upp. Bakad chokladbollar och for ut med hunden. Helt enkelt en super bra tjejkväll! Tidigare innan jag åkte dit måste jag ju bara beskriva skoldagen som om något var en pratsam en: på psyk. diskuterade jag, felicia, fanny med läraren hela lektionen då vi var klara å hade skadeglädje då sebastian kom inrusande 20 min innan slutet helt andfådd efter en försovning. På rasten massa flum med fanny och på litteraturen hade jag boksamtal. Så var en ganska intressant helg kan man då lugnt säga. 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar