2014-09-06

Rastlös?

I torsdags provade vi studentmössor och fick information. Så fort jag steg in i denna atmosfär och såg all koas var de som jag inte passade in. Att de var som om vi tagit fel vid korsningen och hamnat i fel rum. Jag menar, studenten? Är de redan så pass.. Har inte tänkt så långt fram, lever rätt här o nu. Efteråt verkade allting så spännande, tankarna/snacket rullade runt om dem, framtiden, i nån dag. Är också ganska paff över hur lite jag hinner göra när jag kommer hem efter skoldagarna. Timmarna rinner som sand genom mina fingrar och poff så vart de kväll.
Redan så var veckan över och helgen kom. For till Emma efter att spenderat några timmar på stan med syrran, väntandes på hennes buss uppåt. Väl hos henne - anime (tokyo ghoul), spel, skratt m.m- de vanliga. Fast jag sovit ut från igår verkar min kropp inte alls pigg. Seg och har ej gjort något vettigt de timmarna man varit hemma. Känner mig stressad fast jag inte borde vara de, har ju inget som måste vara klart varken idag eller i veckan. Är som att jag inte orkar göra något men försöker tvinga mig att vara kreativ, effektiv, produktiv och ånger bubblar svagt. Varför? Hatar den här känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar