2014-05-14

Sommarväder

I måndags efter skolan med nationella hela förmiddagen, for man ut på powerwalk/jogging med Olli i regn. Tyckte först hennes ide var knäpp men för ovanlighetens skull var de skönt. Påminde lite om när man var liten och hoppade och skuttade i spöregn på kilen med gänget. Gårdagen var nog den längsta och riktigt härlig dag. Först hade jag sovmorgon till 10 och en snabb tur ut till stan för att kolla på 3ornas slutprojekt med resten av klassen, därefter ett pass  på gymmet. Har inte varit där på länge så körde på och sen hem i fin vädret. Var slutkörd, kroppen kändes som en zombie så for direkt å handla och hängde i soffan görandes på läxor och solade. For innan spel med Emma ut på promenad senare mot kvällen.
Å idag hade man igen sovmorgon.. heh men höll nästan på att försova mig, var såå seg. Började skoltimmarna med att titta på musik och bildspel utav 3orn i aulan - toppen! Sedan väntades på margareta (his lektion). Efter en kvart, bestämmer alla för att gå och när jag och Emma står vid dörren ut väntande på Klara från korridoren, ser jag maggan komma gående. Jag bara nejnej... och först pratar hon med några från klassen längre bort och sen med mig när hon nickar åt mig att komma. Jag förklarar att vi väntade en kvart och sen bestämde sig alla att gå. De slutar med att jag och några till blir lite informerade om situationen och att vi ska läsa om en viss grej till imon. Vojvoj.. aja, sen bildform där man täljer med gips och tar det lugnt. Nu här hemma har inte mycket hänt, ska väl kolla nå serier /spela.
 Bilder från tidigare dag
Vad de verkligen känns som sommar, går med korta jeansjackan, de syns grönt i träd och mark, blommorna blommar och fåglarna i alla varianter sjunger - ljuvligt! Bara typ 4 veckor kvar till lovet.. helt otroligt... men glädjande. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar