2014-02-02

Behövande helg

~
Vi ser er barn, vi ser er, små ögon glimmande i månskenet
Dansa med oss och giv oss er kärlek och tro 
Så giver vi er våran eviga fantasi 
Timmarna lider mot sitt slut och vi har inlett soliga februari månaden med ljus, musik och skratt. De är ju så att min väninna mikkis kom ner och fredagen spenderades ätandes på pizza som smakade underligt medan man diskuterade intensivt med Olli & Blomhåret. Även spelades kort som kändes nostalgi. Vi som en tid var kortgalningar. Nånå, dagen därpå for vi ut på en shopping tur i stan- hon fann allt o jag ett kap på en tröja. Vi slutade allting på ett mysigt fik där jag provade på chai latte. Tillbaka hemma igen i mossen lagade vi en jätte god kycklingsallad och åt kladdkaka, tittade på melodifestivalen (som var en sump), mer kortspel och film. Idag vaknade jag upp och lät henne sova undertiden som jag gjorde bort läxor. Å innan hon for hem lagades taco experiment m.m. 

Kände såhär efteråt att det var verkligen vad jag behövde, utöver att få träffa mina hundar igen. De är en underbar känsla att veta att man har någon som finns där, som man kan prata ut med. Bolla tankarna emellan. Plus i kanten var ju att hon fick träffa alla och se lägenheten. Var en aning nervös att få se hennes reaktion. Fast allting slutade bra och här sitter man igen, funderande på om de inte var lov. Knäppt att de redan är måndag imon och man ska till skolan. När hon kom verkade tiden stanna och verka längre samtidigt å så for hon och tiden fortsatte ticka. Menmen, längtar ju som sagt till nästa helg, vi har nu under den här helgen planerat och de kommer bli (förhoppningsvis) riktigt roligt! Har bara lite problem med att skaffa "något starkt", you know ^^ 

(Är även glad över att ja kommit på hur jag kan överföra musik till mobilen och har startat den från scratch. Tagit bort allt och nu ska in sådant som man lyssnar på.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar