2015-09-27

Nostalgiska känslor insvept i hösten

Genom spräckt skärm i tusen bitar ser jag ner på världen, men den fungerar, det är vad som räknas. Att kunna se världen, dela med sig och åter upprepa samma sak i tusen bitar. Var som helst. 
Höra ljuva sånger eller titta på bilderna som får mina läppar att le. 

Kärleken blomstrar och 9 månader senare står vi här, redan nio månader har gått sen vi sa till varandra att det är vi mot världen, i nio månader och lite till har jag känt min bästavän och kärlek, dagens tankar har cirklat kring minnena, hemlängtan och äventyret blev att cykla till en magisk plats längs älven där fjärilar & trollsländor landade på en medan samma bi suktade efter min sockerbomb till dricka. Kameran stod redo och båtarna fick vattnet att bilda vågor. Solens svaga strålar nådde mig just innan höstvinden förde med gula löv intill mina ben. I örat hörde jag pappa som berättar om veckans skvaller, saknade familj. En månad har gått och först nu känner man draget mot kalla norr. Till promenaderna och barndomen. Kan man smått blivit nostalgisk därute. Picknick imon kanske?

Lördag natt, som i vanlig ordning är ljusen tända, musiken på, trocca bredvid, men i sitt nya boende med min babe som framför spelar. Sambos. För tidigt? Nej, aldrig. Lycklig nu, hamnat i balans, allting känns rätt. Det enda som saknades var honom. Rutinerna har börjat sätta sig. Ser nu till och med framemot måndag, åter till skola efter praktikvecka på Blomsterlandet i området; lärorikt o roligt samt ibland långtråkigt. Blev i gott som förväntat med spring i butik med att fylla på varor, lära kassan, ogräsrensa, observera kollegorna och främst Nina som ville lära ut till mig hur allting fungerar. Igår så bjöd hon mig på lunch på Garaget (smakade anka för första gången - kyckling relaterade smaker) och innan hemgång bjöd dem som tack för tjänsterna på kruka/blomma. Även fast det varit bra blev man himla trött innan hemkomst tyvärr. Slutade vid 3 (6 tims pass) och väl hemma blev det plugg, mys, film, sova, ink. handla/duscha - det vanliga. Dock har veckan känts som en enda lång dröm/helg, då man kommit hem slutkörd till en kramgo Axel som funnits runt hörnet. Bästa beslutet so far!

Åter till idag, efter spenderat några timmar ute åkte men hem till en invirad hjärta tittandes på fotboll som då pågått hela dagen. Bra matcher med många mål. Därefter mys med avsnitt av new girl m.m.

* Sammanfattat - knäpp, älskad, tröttsam, glädjerik, rofylld *
Njutit av varenda minut som runnit likt sanden i timglaset - vart en skön lyckad vecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar