2013-10-06

Oroliga nätter och dagar som lättat med vinden

De är så att efter denna helg känns det som en tung börda flugit bort från mina axlar. Jag var som ett tomt skal vandrades i en berg & dalbana i några dagar. Ej vetande om jag skulle le eller gråta. På samma gång kom de något hemskt och något underbart. Jag visste inte ut å in. Men nu, efter många argument är vår bebis tillbaka och jag hatar en människa mer än jag någonsin har ogillat någon. Förstår inte hur en vuxen människa kan bete sig så, som ett tjurigt barn. Till och med lilla jag kunde behärska mig fast jag ville vråla och klösa sönder henne likt ett lejon dödar sitt byte. Förstå hur arg/frustrerad/ledsen/bitter jag var! Bara känt en gång tidigare en sådan känsla. Är så glad att denna människa kunde komma till sitt sans och inse att hon/han haft fel. Nu kan jag äntligen lägga det bakom mig och blicka framåt mot glädjen över att jag ska flytta ihop med polarn. Det är ju otroligt att det händer. Längtar till själva inredning. Har i hela mitt lilla liv drömt om hur jag ska inreda mitt rum osv. Andra drömmer om sitt bröllop och jag om inredningen haha..



I alla fall så har man då i helgen varit med Emma å sovit över hos henne. Det var roliga dagar innehållande - lan, promenader, skratt, film, höra flummiga nyheter, god mat & massa gött m.m. Fick mig att glömma bort saker å ting för stunden. När jag väl kom hem idag så har man haft tvättstuga och varit så trött att jag bara kollat tv, lagat nudlar, pratat med familjen, råkat spräcka en del av skärmen på telefonen (opps..) och sett avsnitt efter avsnitt på asbra anime serier..heh.. nu har man fastnat på det efter "attack on titan". ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar