2013-06-08

Långt inlägg

Första året på gymnasiet har gått som en tornado förbi och jag har de senaste dagarna njutit av ledigheten. Fast det känns ännu inte som att jag har fått sommarlov. Som att jag ska ner till Luleå imon.. men snart så.. dock har vädret inte varit med. Åska & ösregn

Onsdag: På morgonen var det kallt, molnigt och alla estet 1or samlades ute på udden. Där vi nominerade varandra och fick fika.. de var inte vad jag hade förväntat mig, ganska tråkigt. Men vi hade fått sommarlov och dagen blev bättre. Jag och några till for å fika på friends och sedan åkte jag & emelie till emma där vi gjorde allt från serietittande till promenader. Sen senare på eftermiddagen bussade vi hemåt och väl hemma så upptäckte jag att kussen & hans kompisar skulle lana så jag fick sova hos moster. Kollade serier och tog det lugnt. 
Torsdag: Vaknade upp vid 9 tiden och solen lyste. Så jag tog tillfälle i akt och solade nån timma. Sen åt man nudlar som frukost, ringde pappa och fixade till mig innan jag for till stan för att möta upp han och dirigera honom till moster. Där packades det sista och rastade Rocky innan vi begav oss iväg till uppfödaren där leo höll på att bli trimmad. Vojvoj, när steffi kom gående med honom så kände jag nästan inte igen han.. hahah.. Åså fortsatte vi vidare uppåt mot lilla Gällivare. När jag kom hem satte jag i ordning grejerna, hälsade på resten av familjen och åt upp min pizza. Under kvällen for vi ut på en promenad, duschade och jah gick ner till jasse. Där vi två åkte ner till stan med matilda & alia. Vi gjorde inte så mycket men hade det skoj å tillslut gick vi till matilda och där lagades det plättar. Kom sedan hem efter 2 nån gång. 
Fredag: Jag vaknade upp av att mamma vill ha med mig på stan då hon ska kolla blommor, pappa är här osv. Så steg upp och vi var iväg. Det blev ett inköp på nya blommor, gött på dollars och när vi sen kom hem efter några timmar var vi i trädgården och höll på att fixa i flera timmar tills klockan slog 7 då vi åt middag. Åskvädret dundrade nära och myggorna höll på att irritera men alla plantor hann bli planterade och fint blev det. Tycker faktiskt att det är riktigt kul att få lära mig av mamma om trädgårdsarbeten när jag själv i framtiden vill skaffa mig en. Och hon kan sin sak! Även så seglade en kungsörn över vårt hus. Fick den på bild å allt. Till kvällen sen gick jag igen ner till jasse och var där ett tag innan vi fick skjuts till Gällivare där vi skulle träffa nils & mikkis. Fick nu efter ett halvår träffa hennes kille.. haha.. Men det var jätte söta tillsammans. 
Idag: Vaknade av en chock då jag såg att klockan var halv 2. Så steg upp å jag å mamma for ut på en promenad innan åskvädret kom. Har inte gjort nå speciellt idag då det har regnat å åskat till nu. Men tänkte att när det blir lite bättre väder, i alla fall uppehåll, fara ut på en promenix med Rocky och hälsa på pappa. 
*sätter ut bilder från dagarna i nästa inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar